
Torsdag 27.mai i storefri filmet vi sluttscenen til videoen. Vi trengte en gutt til sluttscenen, og her lånte vi Cristofer som går i 2e. Storyen i videoen vår og temaet i sangen er tid og kjærlighet, og hvordan det er å måtte vente så lenge på den du elsker. Filmen vår skildrer dette ved hjelp av at vi har animasjon av en klokke som tikker sakte, flere animasjoner av knuste hjerter og ekte videoklipp av Caroline, som spiller jenta som venter på at gutten hun er forelsket i skal ta kontakt. Etterhvert i filmen ser man at Caroline er lei av å måtte vente på gutten, og vi har scener som fremhever dette ved at hun slenger på skapdører, tegner knuste hjerter og legger på, eller "hung up", når gutten ringer henne. Sluttscenen i filmen skildrer at gutten endelig tar kontakt, og ringer på hjemme hos Caroline, og scenen avsluttes med en animasjon av et hjerte.
Fredag 28.mai kunne vi endelig se sluttresultatet av vår musikkvideo, men det lå mye arbeid bak det ferdige produktet. Vi satt hele medietimen og flere timer utover kvelden, for å bli ferdig med redigering av filmen. Jeg hadde lenge gruet meg til å redigere filmen, fordi jeg trodde dette skulle bli veldig vanskelig. Jeg hadde aldri redigert en film i hele mitt liv, og heller aldri vært i nærheten av en Mac. Men etter mye drahjelp fra Andreas, ble vi etterhvert ganske så gode på redigering, og etter en times tid elsket jeg det! Det var gøy å legge til effekter, klippe bort og redigere scener, samtidig som filmen vår begynte å ta form. Vi valgte å bruke noen av de samme klippene om igjen, rett og slett fordi de passet så godt til scenen. Etter at redigeringen var unnagjort, planla vi fremføringen på mandag. Vi skal snakke om valget av sang, storyen, filmprosessen, valg av effekter og hvorfor vi valgte denne sangen med tanke på læreplanmålet vi har valgt.
Det er gøy å ha praktiske prosjekter en gang i blant, selv om det ligger mye arbeid i det. Dette har derfor vært et lærerikt og morsomt prosjekt, som jeg har likt godt å jobbe med:)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar